Jul 11, 2009

Kealpaan

Dalam hidup kita ni..kadang2 kita takut nak mengaku yang kita dah alpa.
Bila seronok sangat mula la mudah lupa.
ye.memang melayu mudah lupa.
tak payah takut nak mengaku.
kalau itu memang hakikatnya.

Terkadang aku jugak lupa,siapa yang pernah menolong aku tika dalam kesusahan
lupa siapa kawan sebenar.
kawan sebenar tak akan tikam kawan dari belakang.
terkadang aku jugak lupa erti sebenar kasih sayang.
kasih sayang tak beerti kita boleh mengambil peluang.
terkadang aku lupa, erti simpati.
sampai aku sanggup melukakan hati.

banyak klise nya hidup ni.
tak selama kita diatas.dan tak selamanya kita dibawah.
semoga aku takkan alpa lagi selepas ini..
kerana kadang kala alpa membuat kita sendiri terluka
dan hanya sedar bila kita rasa betapa sakitnya di luka.

luahan hati tamat disini.

haaa..amacam,ada bakat?
takde kan.
saje nak luah perasaan yang agak beremosi disini.
betul jugak,kadang2 aku lupa.
jadi mungkin ini boleh memberi peringatan.

sekarang cuaca agak kurang elok.
ada juga yang sama terlibat dengan H1N1.
tu pun sebab kdang2 kita alpa.
terlupa yang penyakit ada dimana2.
tapi tak apa la..
mungkin itu pengajaran.

yang pastinya sekarang saya sangat tidak dapat melupakan kampung halaman
harap2 dapat balik sebelum balik beraya...
(*_*)...

4 comments:

nadxoxo said...

tgh homesick ye..hehe

Cik Dada said...

nad..bukan homesick..heartsick..hehehehe

Cik Kmar said...

jom balik b4 raya. bleh bukak pose sama2 skali lg. :D

Cik Dada said...

ye Cik Kmar..akan ku balik before raye..tapi mu blanje k??