Nov 24, 2008

Mau mati sebelum waktu?

banyak sangat cerita tentang bunuh diri sekarang ni. Aduhai,yang tak best nya pada waktu yang dekat2 pulak tu ceritanya berlaku di tempat kelahiran gue..mana lagi.Terengganu la.
agak tak best cerita ini didengar.cam orang takde pedoman pun ye.mungkin korang sendiri pun tahu kan cerita2 ni.

yang first, kes remaja perempuan yang panjat atas bumbung hotel.kalo tak silap hotel tu Hotel Yen Tin Midtown.ugut nak terjun gara2 berebut boipren.halamak.tak best siot.buat ape kita nak terjun,pastu mati katak sebab seorang lelaki2 atau lagi best kita panggil jantan yang tak besh tu?dari terjun baik kita gi cari boipren lain.kan?
ada yang setuju tak?tapi biasa la,cinta kadang2 buat orang buta hati.tak kisah apa juga halangan yang pasti kita nak cinta tu milik kita.tapi siyes dowh.agak bodoh la kalo nak terjun bangunan tinggi sebab boipren tak guna.baik la kita terjun kolam renang ke.best skit.kurang2 leh buat kuak lentang..hehehe

kes kedua, seorang surirumah,umur 40an panjat bangunan yang tak siap.juga ugut mau terjun akibat dengar gosip hubby nya kawin lagi.aduyai,lagi parah.masa kes ni berlaku, aku dan keluarga dalam perjalanan,rombongan actually.ke Sekayu untuk meminang seorang gadis(kini tunangan) my kazen. Masa tu daddy i rajin la pulak nak dengar Terengganu.Fm. Masa tu la kami dengar yang ada sorang pemanggil cakap ada kes tu kat simpang sekayu, Kuala Berang.Mula tu kitorang gelak2.cam tak sangka.dah umor 40 pun nak lagi buat perkara macam tu. Siap bergurau, yeay..kita akan berada ditempat kejadian.hehehe..Mungkin dia dapat idea dari kes yang pertama ni kot.Ni gambar orang tu,aku dapat dari harian metro sebab hari tu tak sempat nak snap.ramai sangat orang yang nak tengok drama sebabak tu.




Anyway, dia kat atas bumbung bangunan tu sejak pukul 10 pagi.dan diketika kami disana,jam 3.10ptg dia masih diatas..gila ah.tak lapar ke ek?

hmm...ni la dunia sekarang.nasib baik la dia sempat disambut selepas tergelincir.aku pun tak tau la nak cakap camane lagi.tapi harap2 tak berlaku lagi la.kejadian macam ni mencerminkan diri kita sebenarnya sama ada kuat tak menghadapi cabaran.kan?mati sebelum waktu,belum tentu kita bahagia di 'sana'.dan belum tentu kita dapat syurga.

btw,pesanan untuk makcik ni,lain kali kalo nak terjun tu,pakai la baju dulu..buat malu je.masuk tv tau makcik.lain kali kalo nak glamer,pakai la elok2..
hiiiii..jahatnya saya..=)

6 comments:

Nadiah Suhaidi said...

hish..mcm2..memalukan trg jer..huhu

Cik Dada said...

tu la pasal nad...malu je...

Einaz Shah Rizal Thomas said...

yang kamu kna taged by ienaz..
=)
rajin la jenguk my bloogyy yer

Cik Dada said...

yuhuu..saye kene tag lagi..=)ra

~ Mar ~ said...

aku setuju, drp terjun bangunan baik carik boipreng lain, xpon kawen je datuk2 kaye, dpt gk duit. hua3. :p

Cik Dada said...

Kmar: tu la..pelik sunggoh aku ngan orang2 yang nak bunuh diri pasal laki ni..sengal dan sewel gamoknye...