Apr 6, 2009

Pesta Lampu

lama jugak tak update blog kan.. sangat la sibuk skrg..cess,poyo kan. entri kali ni saje nak kongsi pengalaman berpesta.. sangat menakjubkan.chewah.. tak la sgt,tapi pelik dan musykil jugak,ramai sangat orang yang meraikannya. pesta yang saya maksudkan ni bukan lah pesta betul.tapi orang ramai yang menjadikannya sebagai pesta. hihihi..pesta tu adalah "Pesta Tengok Lampu" pelik?tak lah.. hujung minggu baru ni, ke kelantan.saya juga adalah ribuan yang meraikan pesta tersebut. seperti yang saya cakap,bukan lah pesta sangat.tapi sempena meraikan Hari Keputeraan Sultan Kelantan(kalo tak silap),lampu2 yang berwarna warni dipasang seluruh bandar Kota Bharu.. All the family, kids especially excited,including me...Well,saya bersama Mr Jaha,including his anak sedara mara bersama2 memeriahkan lagi pesta tersebut.. =) hehehe...

dari pagi memang merancang untuk keluar tengok lampu pada malam itu.b
udak2 ape lagi, excited la..tapi disebabkan dari pagi asyik keluar bersuka ria,ada jugak yang dah tertido lebih awal..namun bila dikejutkan nak juga pergi.. Perjalanan dari Kota Bharu ke Kubang Kerian memang dilimpahi dengan lampu berwarna warni..kagum juga,dah seminggu melepasi hari keraian pon lampu masih dipasang..bila difikirkan balik memang membazirkan..tapi takpe lah..sebab chantek~!! Kami mula2 ke kawasan Istana Air Mata..lawa memang lawa,tapi suram skit sebab pokok2 banyak dihiasi lampu yang berwarna biru..sangat ramai juga org disitu..sempat snap satu dua gambar je,kami mengambil keputusan untuk ke Taman Indera. Sepanjang perjalanan ke Taman Indera,memang ada banyak pintu gerbang yang dihiasi lampu berwarna warni..Omg,setiap pintu gerbang berhenti untuk ambil gamba..hehehe...memang keje yang tak pernah dibuat..sampai naik penat turun naik kete..tapi takpe lah,kenangan...rite?


+kemeriahan pesta lampu+

+salah satu pintu gerbang yang kami singgah untuk bergambar+


Sampai di Taman Indera, memang ramai orang..tapi menurut Mr Jaha,takla ramai sgt berbanding hari jumaat,dimana kami pergi hari sabtu malam ahad..mungkin esok merupakan hari persekolahan yang menyebabkan orang agak tak ramai... Sebernarnya takde ape pon,tapi pelik kenapa ramai sgt tgk lampu..siap ada yang berniaga lagi..memang kaut untung lah tu.. amik gambar(memang menu wajib agaknya),pastu relaks minum air...then kami balik.. befire balik sempat jugak lah budak2 tu merembat belon kegemaran masing2..sebelum ni belon2 tu dijual dengan harga RM5 setiap satu..malam tu tak tahu kenapa,kami berjaya mendapatkannya dengan harga RM5 untuk 4 belon... hihihi....bila balik semua dah penat..masing2 tertido dari dalam kereta lagi...=)


+Ku Ah yang hepi dengan belon biri birinya..she is cute rite?+


+the kids enjoys the lite carnival+

No comments: